۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

پایداری اشتغال نیازمند توانمندی و مهارت جامعه جویای کار است

پایداری اشتغال نیازمند توانمندی و مهارت جامعه جویای کار است

سنندج - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: تا زمانی که توانمندی و مهارت جامعه جویای کار را هدف قرار ندهیم، هیچ شغلی پایدار نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح امروز پنجشنبه در دیدار با همکاران اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، اظهار کرد: تا به امروز با دانشگاه و مهارت به صورت هدفمند رفتار نشده و نقشه درستی برای دانشگاه‌ها ترسیم نکرده‌ایم که محصول آن در پیشرفت کشور موثر باشد.

وی افزود: باید بستر نقش‌آفرینی جامعه در توسعه را فراهم کنیم و با کاهش تصدی‌گری دولت و توسعه اختیار بخش خصوصی در اداره کشور، در مسیر تعالی توسعه قرار گیریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: عدم توسعه ایراد بر نقشه راه است، پس تا وقتی که اجماع گروه‌های مختلف جامعه در مورد مهارت به عنوان یک ضرورت برای ادامه حیات خودشان و اثر آن در بهبود معیشت را به درستی شکل ندهیم، شاهد تغییر نخواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه نگاه مجلس و دولت‌مردان به مهارت را شکل دهیم تا مهارت آموزی در این دو حوزه در غربت نباشد، یادآور شد: باید در جست و جوی جلب توجه عمیق به ارزش مهارت در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: باید به صورت هدفمند و واقعی به بیکاران یارانه داده شود به این صورت که با هزار و ٨٠٠ ساعت آموزش با تضمین موقعیت شغلی و دادن حقوق به آنها در دوران آموزش تنفسی سه ماهه هم برای دستیابی به شغل به آنها بدهیم.

کد خبر 5009795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha